„CAŁY TEN CUKIER” na VoD.pl

 „Cały ten cukier” w reż. Damona Gameau od 18 czerwca dostępny jest w serwisie VoD.pl. Dokument obnaża prawdę o tzw. zdrowym jedzeniu i opowiada o problemach przemysłu cukrowniczego. Australijska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych uznała „Cały ten cukier” najlepszym pełnometrażowym filmem dokumentalnym, otrzymał on również nominację dla najlepszego pełnometrażowego dokumentu na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Edynburgu.

Oglądaj film CAŁY TEN CUKIER

 

"Cały ten cukier" zmieni na zawsze wasz sposób myślenia o jedzeniu, a także wyjaśni, skąd wzięły się nasze obecne przyzwyczajenia kulinarne i co możemy zrobić, by je zmienić. W przystępny i zabawny sposób „Cały ten cukier” porusza trudne sprawy i rozprawia się z mitami dotyczącymi cukru. Film miał swoją premierę kinową 18 marca 2016 roku.

 

„Cały ten cukier” reż. Damon Gameau, Australia 2014, 90 min.

Damon Gameau przeprowadził niezwykły eksperyment, żeby pokazać, w jaki sposób cukier wpływa na organizm człowieka.  Żeby lekcja była bardziej wciągająca, Damon Gameau samego siebie uczynił obiektem eksperymentu. Reżyser nie jadł cukru przez trzy lata. Następnie, pod nadzorem naukowców i dietetyków, zaczął konsumować 40 łyżeczek tej substancji dziennie przez 60 dni. Sztuczka polega na tym, że nie spożywał on słodkich napojów, czekolady, lodów i innych słodyczy. Żywił się tylko  "zdrowym" jedzeniem, które tak naprawdę również jest bogate w cukier. Chodzi m.in. o niskotłuszczowy jogurt, batoniki zbożowe, soki i płatki śniadaniowe.

Podczas trwania eksperymentu Damon odwiedził społeczność Aborygenów w Amacie w południowej Australii, żeby zobaczyć, czy rdzenni mieszkańcy są edukowani na temat efektów spożywania cukru i jak wpływa on na ich zdrowie.

Kolejnym krokiem była wyprawa do USA i spotkanie z czołowym ekspertem ds. cukru, a także z chłopakiem, który choruje, ponieważ ma w zwyczaju pić dziennie 12 puszek Mountain Dew. Reżyser przygląda się także manipulacjom koncernów, które podstępnie dodają cukier do swoich produktów i robią wszystko, żeby konsumenci się o tym nie dowiedzieli.